CEGIELNIA ŁABUDA - Trześń, Gorzycka 97 39-432 Gorzyce

1. Informacje ogólne

Niniejsza Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników strony internetowej cegielnia-labuda.pl (dalej: „Strona”). Szanujemy prywatność użytkowników i dokładamy starań, aby chronić ich dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO). Korzystanie ze Strony jest równoznaczne z akceptacją opisanych poniżej zasad przetwarzania danych.

Strona może zbierać dane osobowe użytkowników w następujących sytuacjach: podczas korzystania ze Strony (np. poprzez pliki cookies i narzędzia analityczne), a także przy korzystaniu z formularza kontaktowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach konieczne do skorzystania z określonych funkcjonalności (np. wysłania zapytania przez formularz)​. Zapewniamy, że wszelkie zebrane dane są wykorzystywane wyłącznie w celach wskazanych w niniejszej Polityce i zgodnych z prawem.

2. Administrator danych i kontakt

Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Wojciech Łabuda, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Cegielnia Łabuda Wojciech Łabuda z siedzibą pod adresem: Trześń, ul. Gorzycka 97, 39-432 Gorzyce, Polska. Administrator posługuje się numerem NIP: 8672074003​.

W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: cegielnialabuda@gmail.com lub pisemnie na wskazany powyżej adres siedziby.

3. Cele i podstawy przetwarzania danych

Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników Strony w określonych celach, na określonych podstawach prawnych i tylko przez czas niezbędny do realizacji tych celów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary przetwarzania danych.

3.1 Analiza ruchu na Stronie (Google Analytics)

Na naszej Stronie wykorzystywane jest narzędzie Google Analytics dostarczane przez firmę Google LLC z siedzibą w USA (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA)​. Google Analytics służy do analizy ruchu internetowego – umożliwia nam zbieranie anonimowych informacji o sposobie korzystania ze Strony przez użytkowników, takich jak m.in. odwiedzane podstrony, czas spędzony na Stronie, typ urządzenia i przeglądarki, przybliżona lokalizacja czy źródło, z którego użytkownik trafił na Stronę​. Informacje te pomagają nam ulepszać Stronę, dostosowywać jej funkcjonalność do potrzeb użytkowników oraz prowadzić statystyki odwiedzin.

Podstawą prawną przetwarzania danych w celach analitycznych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na tworzeniu statystyk dotyczących odwiedzin i optymalizacji Strony​. Uważamy, że analizowanie aktywności użytkowników w celach poprawy usług nie narusza nadmiernie ich prywatności, zwłaszcza że w ramach Google Analytics nie gromadzimy danych pozwalających na bezpośrednią identyfikację użytkownika. W szczególności, na Stronie aktywna jest anonimizacja adresu IP – oznacza to, że adres IP użytkownika zostaje automatycznie skrócony przed przekazaniem danych do Google, dzięki czemu Google nie otrzymuje pełnego adresu IP użytkownika​. Dodatkowo, Google Analytics nie łączy przekazanego adresu IP z innymi danymi, którymi dysponuje Google​.

Google Analytics gromadzi powyższe informacje automatycznie przy pomocy plików cookie umieszczanych na urządzeniu użytkownika​. Dane wygenerowane przez cookie na temat korzystania ze Strony są z reguły przekazywane do serwera Google, który może znajdować się poza Europą (np. w USA). Wyjaśnienie w zakresie transferu danych poza EOG podajemy w rozdz. 6 poniżej. Google wykorzystuje te informacje w naszym imieniu do sporządzania raportów dotyczących ruchu na Stronie i świadczenia innych usług związanych z ruchem internetowym.

Okres przechowywania danych analitycznych: Dane zbierane w ramach Google Analytics są przechowywane przez okres do 14 miesięcy, po czym następuje ich automatyczne usunięcie lub zanonimizowanie. Okres ten jest zgodny z rekomendacjami organów ochrony danych, mając na celu ograniczenie czasu przetwarzania danych analitycznych do niezbędnego minimum. Należy przy tym zaznaczyć, że Administrator ma dostęp jedynie do danych zagregowanych (statystycznych) – nie posiadamy informacji pozwalających na identyfikację konkretnych osób w raportach Google Analytics​.

Możliwość rezygnacji z Google Analytics: Szanujemy prawo użytkowników do prywatności, dlatego jeśli ktoś nie chce, aby Google Analytics zbierał informacje na temat jego aktywności na naszej Stronie, ma do dyspozycji kilka opcji. Przede wszystkim, użytkownik może zablokować zapisywanie plików cookie Google Analytics poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki (więcej informacji w sekcji dot. plików cookies poniżej). Ponadto Google udostępnia oficjalny dodatek do przeglądarki blokujący działanie Google Analytics, który można pobrać ze strony: tools.google.com/dlpage/gaoptout​. Skorzystanie z tego dodatku spowoduje, że informacje o wizycie na Stronie nie będą wysyłane do Google Analytics. Użytkownik może również skorzystać z innego rozwiązania – wielu dostawców udostępnia tzw. menedżery zgód lub narzędzia opt-out pozwalające zarządzać preferencjami dot. usług analitycznych.

3.2 Formularz kontaktowy

Na Stronie udostępniamy formularz kontaktowy, za pomocą którego można przesłać do nas zapytanie lub wiadomość. Dane osobowe, jakie mogą być w tym formularzu wymagane to przede wszystkim: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz treść wiadomości (która również może zawierać pewne informacje o nadawcy). Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak niezbędne, abyśmy mogli obsłużyć żądanie i udzielić odpowiedzi – bez ich podania nie będziemy mogli skontaktować się z powrotem ani udzielić odpowiedzi na przesłane pytanie.

Cel przetwarzania danych z formularza: Dane przekazane w formularzu są wykorzystywane wyłącznie w celu obsługi zapytania użytkownika i udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie lub realizacji prośby zawartej w wiadomości​. Innymi słowy, przetwarzamy te informacje, aby móc skontaktować się z nadawcą i rozwiązać przedstawioną sprawę. Jeżeli wiadomość dotyczy oferty naszych produktów lub zmierza do zawarcia z nami umowy (np. zapytanie o możliwość zakupu towarów, wyceny transportu itp.), dane mogą być również przetwarzane w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem ewentualnej umowy lub w celu realizacji takiej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Podstawa prawna przetwarzania: Co do zasady, podstawą prawną przetwarzania danych z formularza kontaktowego jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na umożliwieniu kontaktu z nami osobom zainteresowanym naszą ofertą oraz obsłudze przesyłanych żądań. Uzasadnionym interesem Administratora jest w tym przypadku udzielanie odpowiedzi na pytania i prowadzenie komunikacji z użytkownikami, co jest naturalnym elementem działalności każdego przedsiębiorstwa​. Jeśli jednak kontakt następuje w związku z zamiarem zawarcia umowy (np. złożenie zamówienia poprzez formularz), to dodatkową podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do podjęcia działań przed zawarciem lub w celu wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)​. W takich przypadkach obie podstawy mogą znaleźć zastosowanie równolegle – przetwarzamy dane, aby zawrzeć/realizować umowę oraz nadal w naszym interesie leżącym w obsłudze klienta.

Okres przechowywania danych z formularza: Dane pozyskane za pośrednictwem formularza kontaktowego będziemy przechowywać przez okres niezbędny do obsługi zapytania i udzielenia odpowiedzi​. Co to oznacza w praktyce? Dane z korespondencji będziemy przetwarzać przez czas potrzebny do załatwienia danej sprawy, a następnie przez okres wymagany przez przepisy prawa lub uzasadniony naszym interesem archiwizacyjnym. Standardowo, po udzieleniu odpowiedzi i zakończeniu kontaktu, wiadomość może zostać zarchiwizowana w naszej skrzynce e-mail lub systemie wewnętrznym. Archiwizujemy korespondencję, ponieważ może to być potrzebne dla celów dowodowych w przyszłości (np. obrona przed roszczeniami, wykazanie przebiegu korespondencji) – jest to nasz prawnie uzasadniony interes zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO​. Nie będziemy jednak przechowywać danych z korespondencji w nieskończoność. Maksymalny okres archiwizacji typowej korespondencji wynosi zazwyczaj do 3 lat od zakończenia kontaktu (okres ten wynika z ogólnych terminów przedawnienia roszczeń). W przypadku, gdy z korespondencji wynika zawarcie umowy lub szczególna relacja (np. zostaniesz naszym klientem), dane mogą być przechowywane dłużej – np. przez czas trwania współpracy oraz okres przechowywania dokumentacji wymagany przepisami (np. dokumenty księgowe przechowuje się 5 lat).

Po upływie wskazanych okresów dane z korespondencji będą usuwane lub anonimizowane, chyba że istnieć będzie inna podstawa prawna ich dalszego przetwarzania (np. ponowny kontakt ze strony użytkownika, odrębna zgoda na inne cele itp.). Oczywiście na każde żądanie użytkownika możemy wcześniej usunąć historię korespondencji, o ile nie będzie to kolidowało z naszymi obowiązkami lub prawnie uzasadnionym interesem (więcej o prawie do usunięcia danych w rozdz. 7 poniżej).

4. Pliki cookies i podobne technologie

Nasza Strona, jak większość witryn internetowych, wykorzystuje tzw. pliki cookies (tzw. „ciasteczka”). Cookies to niewielkie pliki tekstowe, które serwer zapisuje na urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, smartfonie itp.) podczas odwiedzania Strony​. Plik cookie pozwala na rozpoznanie urządzenia użytkownika przy kolejnej wizycie, co może ułatwić korzystanie ze Strony (np. poprzez zapamiętanie preferencji lub ostatnio oglądanych podstron). Cookies mogą również służyć celom statystycznym i analitycznym – w naszym przypadku pliki cookies są wykorzystywane właśnie przez narzędzie Google Analytics do zbierania informacji o ruchu na Stronie (opisane szczegółowo w pkt 3.1 powyżej)​.

W ramach Strony stosujemy następujące rodzaje plików cookies:

Zarządzanie plikami cookies: Każdy użytkownik ma możliwość kontrolowania plików cookies. Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają zapisywanie cookies na urządzeniu, ale ustawienia te można zmienić. Użytkownik może samodzielnie usuwać dowolne pliki cookies zapisane na swoim urządzeniu, jak również blokować przyszłe zapisywanie cookies za pomocą ustawień przeglądarki. Należy jednak pamiętać, że wyłączenie obsługi wszystkich cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Strony, a nawet z wielu innych witryn (ponieważ cookies są powszechnie wykorzystywane przez większość serwisów internetowych).

Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookie, zaleca się zmodyfikowanie ustawień przeglądarki internetowej. W zależności od używanej przeglądarki, opcje te mogą znajdować się w menu “Ustawienia”, “Opcje” lub “Preferencje” (często w sekcji dotyczącej prywatności lub bezpieczeństwa). Tam można znaleźć ustawienia dotyczące plików cookie i dostosować je do własnych preferencji – np. zablokować obsługę cookies wszystkich witryn, tylko wybranych witryn, bądź wywołać powiadomienie za każdym razem, gdy cookie ma zostać zapisane. Można też usunąć już zapisane pliki cookies (wyczyścić dane przeglądania). Szczegółowe informacje na ten temat są dostępne w plikach pomocy poszczególnych przeglądarek.

Zgoda na cookies: W przypadku naszej Strony przyjęliśmy, że kontynuowanie korzystania ze Strony bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza zgodę użytkownika na wykorzystywanie przez nas cookies w opisanym powyżej zakresie​. Informacja o stosowaniu cookies pojawia się przy pierwszej wizycie – jeżeli użytkownik ją zaakceptuje (np. klikając “Akceptuję” na banerze cookies) lub po prostu zamknie komunikat i będzie dalej korzystać ze Strony, uznajemy, że wyraził on zgodę na zapisywanie cookies na swoim urządzeniu. Oczywiście, użytkownik może w każdym czasie zmienić zdanie i usunąć/zakazać cookies, jak opisano powyżej. Jeżeli przeglądarka użytkownika nie blokuje plików cookies naszej Strony, a użytkownik nie zmienił tych ustawień, przyjmujemy że zgadza się na ich użycie zgodnie z Polityką.

Cookies podmiotów trzecich: Poza Google Analytics, Strona może zawierać odnośniki lub integracje z serwisami zewnętrznymi (np. przyciski przekierowujące do naszego profilu Facebook, Instagram, YouTube). Klikając takie odnośniki lub korzystając z tych funkcjonalności, użytkownik może zostać przekierowany do zewnętrznego serwisu, który również używa cookies niezależnie od nas. Takie pliki cookies zewnętrznych podmiotów (np. serwisy społecznościowe) są regulowane politykami prywatności tychże podmiotów. Zalecamy zapoznanie się z politykami prywatności i cookies tych serwisów, jeśli użytkownik decyduje się z nich korzystać. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za cookies używane przez te zewnętrzne serwisy.

5. Odbiorcy danych osobowych

W ramach prowadzenia Strony i realizacji jej funkcji dane osobowe użytkowników mogą być ujawniane lub powierzane do przetwarzania następującym odbiorcom:

Zapewniamy, że nigdy nie sprzedajemy danych osobowych użytkowników żadnym podmiotom trzecim. Nie udostępniamy również danych nieupoważnionym odbiorcom. Każdy przypadek przekazania danych odbywa się zgodnie z przepisami RODO oraz z poszanowaniem prywatności użytkowników.

6. Przekazywanie danych poza EOG

Co do zasady, Administrator stara się przechowywać i przetwarzać dane osobowe użytkowników na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Jednak korzystanie z niektórych usług zewnętrznych (jak Google Analytics czy poczta Gmail) powoduje, że dane mogą być przekazywane poza obszar EOG, w szczególności do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA)​. Stany Zjednoczone nie zostały uznane przez Komisję Europejską za kraj zapewniający odpowiedni stopień ochrony danych osobowych porównywalny z UE (brak decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony w rozumieniu art. 45 RODO). W związku z tym, każdy transfer danych do USA opiera się na stosownych zabezpieczeniach, o których mowa w RODO, w szczególności na standardowych klauzulach umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską (art. 46 ust. 2 lit. c RODO)​. Google LLC, jako odbiorca danych, zobowiązuje się do stosowania tych standardowych klauzul, co oznacza kontraktowe gwarancje ochrony danych osobowych porównywalne z wymogami europejskimi​.

Dodatkowo, w przypadku transferu danych do USA lub innego kraju poza EOG, staramy się wdrażać środki uzupełniające, takie jak szyfrowanie danych czy pseudonimizacja (zwłaszcza w kontekście Google Analytics dane są pseudonimizowane przez anonimizację IP). Naszym celem jest zapewnienie, że nawet w razie dostępu do danych przez podmiot poza EOG, prywatność użytkowników będzie należycie chroniona.

Użytkownik ma prawo uzyskać kopię zastosowanych przez nas zabezpieczeń dotyczących transferu danych do państw trzecich – w tym celu prosimy o kontakt (dane kontaktowe Administratora w pkt 2 powyżej).

7. Prawa osób, których dane dotyczą

Każdej osobie, której dane osobowe są przez nas przetwarzane, przysługują określone prawa. Poniżej przedstawiamy przysługujące prawa oraz podstawowe informacje, jak można z nich skorzystać. Realizacja tych praw odbywa się zgodnie z przepisami RODO, z zastrzeżeniem przewidzianych w nim warunków i wyjątków.

Realizacja praw: W celu skorzystania z powyższych praw, możesz skontaktować się z Administratorem (dane kontaktowe w pkt 2). Żądania i zapytania można składać pisemnie lub drogą elektroniczną. Na wniosek odpowiemy bez zbędnej zwłoki – co do zasady w terminie miesiąca, chyba że przepisy pozwolą nam ten termin przedłużyć (poinformujemy Cię wtedy o przyczynach opóźnienia). W celu weryfikacji tożsamości możemy prosić o podanie dodatkowych informacji (wyłącznie w celu potwierdzenia, że Ty jesteś osobą uprawnioną do otrzymania danych czy zmiany ich). Realizacja większości praw jest bezpłatna. Jedynie w przypadku nadmiernych, powtarzających się żądań możemy naliczyć opłatę administracyjną zgodnie z RODO.

8. Postanowienia końcowe

Bezpieczeństwo danych: Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne mające na celu zabezpieczenie danych osobowych przed dostępem osób nieupoważnionych, utratą czy uszkodzeniem. Dane przesyłane poprzez formularz na Stronie są chronione poprzez protokół szyfrowania HTTPS, co zwiększa bezpieczeństwo ich transmisji. Dostęp do danych mają wyłącznie upoważnione osoby, a wszyscy nasi współpracownicy zostali przeszkoleni w zakresie ochrony danych osobowych.

Zmiany Polityki prywatności: W przyszłości może zaistnieć potrzeba aktualizacji lub zmiany niniejszej Polityki (np. w razie zmiany przepisów prawa, wdrożenia nowych funkcjonalności na Stronie lub zmiany sposobów przetwarzania danych). Wszelkie zmiany będą publikowane na tej Stronie w formie ujednoliconego tekstu Polityki. Zalecamy okresowe sprawdzanie, czy pojawiły się aktualizacje. O istotnych zmianach możemy również informować użytkowników w dodatkowy sposób (np. e-mailowo, jeśli będziemy dysponować odpowiednimi danymi kontaktowymi do użytkowników, lub poprzez banner informacyjny przy kolejnej wizycie na Stronie).